Skip to content

טיפול גוף נפש

תהליכי גוף-נפש מהווים נדבך מרכזי בטיפול ההוליסטי של כפר איזון. אנו מתייחסים אל הגוף והנפש כשני היבטים של אותו השלם, ועובדים על פיתוח המודעות והחיבור לחוויה הגופנית כמקור ללמידה והתפתחות, ולחקירת המעברים בין וויסות הדדי לוויסות עצמי. תפיסת הטיפול בכפר רואה את תהליכים אלה כמהותיים להתפתחות המטופל ושיקומו הן ברמה הפרטנית והן ברמה הקבוצתית.

 
טיפולי גוף-נפש משלבים חלק שיחתי בו נעשה שימוש בטכניקות מגוונות מעולם הפסיכותרפיה המילולית, תוך שילוב המיקוד בחוויה הגופנית ותחושות הגוף. בנוסף לעבודה המילולית, מתקיימת עבודה במגע תוך התייחסות לגוף כמרחב מרכזי שמאפשר ריפוי בפני עצמו. מטפלי הגוף-נפש הפרטניים עושים שימוש במגוון טכניקות המשלבות ידע משיטות טיפול מזרחיות ומסורתיות (רפואה סינית, שיאצו, טווינה, נטורופתיה ועוד) ומשיטות מערביות ועדכניות (פסיכותרפיה גופנית, S.E., התמקדות, מיינדפולנס ועוד).
 
הקבוצות הגופניות מקיפות מגוון של תחומים החל מיוגה, קונג-פו, תנועה וכושר גופני וכלה בהליכה קבוצתית מודעת על חוף הים. מטרת קבוצות אלו להעניק למטופל היכרות עם היבטים שונים של פעילות גופנית, תירגול פעילות זו ופיתוח מודעות לגבי השפעתה עליו. לדוגמא, תרגול יוגה מפתח נוכחות, גמישות וריכוך (איכויות של Being) והכושר הגופני מפתח חוזק התמדה ויכולת התמודדות (איכויות של Doing).
 
באמצעות מערך הגוף-נפש בכפר איזון – ההתנסות בקבוצות השונות ובטיפול הפרטני הגוף-נפשי – יכול המטופל להרחיב את המודעות העצמית שלו, לפתח יכולות חדשות ולצאת עם היכרות מעמיקה יותר של החיבור לגופו, לתחושותיו ולרגשותיו ולקחת להמשך חייו כלים וטכניקות יעילות עבורו.