Skip to content

הבית המאזן – בית מאזן קיסריה

טיפול במשבר נפשי אקוטי ומניעת אשפוז פסיכיאטרי

״זו לא הייתה רק יד לעזרה, זו הייתה יד מלטפת, יד מחבקת, יד שהעבירה את חום לבו של המושיט, ללבו השבור של הילד״.

אודותינו

בית מאזן ״דרך האמצע״ קיים עבור אנשים הנמצאים במשבר נפשי אקוטי וזקוקים למסגרת טיפולית אינטנסיבית.

אנו פוגשים את האדם ולא רק את המשבר.

אנו מאמינים שאדם במשבר זקוק בראש ובראשונה לחום, הרגעה, הקשבה, החזקה, אמונה וסביבה מכילה ולא שיפוטית.

ב”דרך האמצע” צוות רב מקצועי גדול המורכב מאנשי מקצוע מהשורה הראשונה, המחוברים לחזון המהפכני בבריאות הנפש, של טיפול במשבר אקוטי, במסגרת אנושית ומכבדת, בתוך הקהילה.

הטיפול בדרך האמצע מתקיים במרחב ביתי ועוטף, בקרבה לטבע ומרחבים פתוחים, התומכים כולם בתהליך הריפוי.

בית מאזן ״דרך האמצע״ הוא חלק מעמותת איזון אשר צברה ידע וניסיון של שנים רבות בטיפול במשברים נפשיים .

מי יכול להגיע אלינו?

נשים וגברים בגילאי 18 ומעלה, החווים משבר נפשי חריף וזקוקים לצאת למסגרת טיפולית של 24 שעות ביממה. נכנסים לבית מבחירה, בהסכמה וברצון לקבל את הטיפול המוצע בבית.

מסלולי קבלה לבית: הבית עובד בשיתוף פעולה עם קופות החולים מכבי, כללית ומאוחדת. חברי קופות אלה זכאים למימון מלא של משך השהות במידה ונמצאים מתאימים (משך השהות הוא בין חודש לחודש וחצי)

כמו כן הבית חתום על הסכם עם מבוטחי משרד הביטחון שבמידה ומתאימים זכאים לשלושה חודשי טיפול במימון מלא של משרד הביטחון.

מסלול פרטי- ניתן למי שלא משתייך למסלולים המפורטים

בית מאזן ״דרך האמצע״ הוא בית פרטי גדול, נעים ויפה, הממוקם בקיסריה. כאשר בכל זמן נתון נמצאים בבית עד 11 אנשים.

עקרונות מנחים

  • רמת המוטיבציה של האדם לשינוי- החל בראיון הקבלה ולאורך כל הטיפול, אנו מחזיקים עם המטופלים את אלמנט הבחירה הקיים אצל כל אחד וחיוני לתהליך הטיפולי. שני הצדדים הם שותפים מלאים המושקעים ומחויבים לתהליך.
  • תפיסה הוליסטית האדם הוא מיזוג של גוף-רוח-נפש ומגיע מתוך הקשר הייחודי לו
    לכל אדם חלקים שונים באישיותו וצרכים שונים המתקיימים יחד בסיפור חייו. הטיפול בבית, בעבודה משותפת של המטופל, צוות הבית ושאר חברי הקבוצה, מאפשר מגעים בין החלקים והצרכים השונים. אנו שואפים, על אף הזמן הקצר, שהמטופל יוכל להיות בקשר עם מגוון הרבדים בחייו ויצליח ליצור חיבור וכמיהה להמשך קשר עם חלקים אלו.
  • צוות רב מקצועי– מורכב מאנשי מקצוע ממגוון גישות טיפוליות – טיפול שיחתי, ליווי פסיכיאטרי, טיפול קבוצתי, אומנויות, גוף נפש, מזרח ומערב. זו מעטפת רחבה המחזיקה את המטופל ומאפשרת לו לחוות את עצמו באופנים שונים ותחומי עשייה מגוונים. אנו מייצרים דיאלוג טיפולי של גוף ונפש מכיוונים שונים ובדרכים שונות, כאשר השיח המתמיד בין אנשי הצוות מייצר אינטגרציה בין תחומי העשייה השונים ומדייק את היכולת שלנו לעזור לכל אדם ולפגוש אותו ואת צרכיו באופן המותאם ביותר עבורו.
  • ארגון פנימי קורס זקוק לארגון חיצוני מובנה ומחזיק– בבית מתקיים לוח זמנים עשיר בקבוצות ופעילויות. המטרה היא לחבר את המטופל למשאבים הפנימיים ואל היכולות שלו, גם בתוך המשבר. לתת מקום לקושי ולכאב תוך החזקה חיצונית ופנימית.
  • הבית כמיני קהילה – העבודה הקבוצתית במרכז – הבית מאפשר הזדמנות יוצאת דופן להתנסות בקהילה, בקשר, בבית מתפקד, במפגש עם כוחות דרך חיבור לגורמי חיים ועשייה. זאת תוך התאמה של מטרות אישיות וחשיבה על תכנית המשך.
  • חיבור לעשייה כגורם מרפא – גם בלב המשבר אנו מאמינים בכוחות החיים. בבית יש נוכחות חיה שאפשר להרגיש מהרגע שנכנסים אליו. נוכחות שבאה לידי ביטוי בקבוצות הטיפוליות ובשעות הפנאי. יצירתיות ועושר הבאים לידי ביטוי בנגינה, כתיבה, גינון, בישול, ספורט, אומנות ומשחק.
  • מחשבה על היום שאחרי מהצעד הראשון– התחברות למשאבים וגורמי התמך בחיי המטופל. התערבות משפחתית על ידי מפגש וקשר בין המטפל הפרטני לבין המשפחה, קשר עם גורמים בקהילה ובניית תכנית המשך טיפולית. הגשת תביעה לביטוח לאומי בעת הצורך.

 

הצוות שלנו

FRAG0440

מיכל כנפו

מנהלת ומנהלת מקצועית של הבית המאזן "דרך האמצע".

פסיכותרפיסטית פסיכואנליטית ומטפלת בפסיכודרמה. מרצה ומדריכת מטפלים. מומחית להתמכרויות ותחלואה כפולה. בעלת ניסיון טיפולי עשיר בעבודה עם אנשים במצבי משבר, טראומה והתמכרות. בעלת קליניקה פרטית בתל אביב. מאמינה ביכולת של תהום להפוך למהות. מתוך הסערה, בעבודה עם הסערה, למצוא ולנסח משמעות.

שירה ברוקנר – פסיכולוגית קלינית מומחית -מדריכת מטפלים ומנחה טיפול קבוצתי.

מלווה אנשים בתהליכים אישיים מזה 15 שנים. מאמינה בעבודת ריפוי הנותנת מקום לכל חלקי האדם: גוף, נפש רוח, כוחות היצירה, חיבור לטבע ולקהילה.

לצד הכשרתה כפסיכולוגית קלינית, לאורך השנים עוסקת בתנועה, ובקשר עם הגוף. עושה שימוש בשיטות טיפול המשלבות נשימה, מיינדפולנס, פוקוסינג, עבודה עם הגוף, וכן במסעות ועבודה בטבע. הקימה וניהלה את ‘גאגא’ עם אוהד נהרין. בבית המאזן מדריכה את המטפלים הפרטניים, ומנחה קבוצה דינאמית וקבוצה העוסקת בקשר עם הגוף דרך שיח ותנועה.

אורן סלמניק – מטפל פרטני.

עובד סוציאלי קליני. מזה קרוב לעשור מטפל ומלווה אנשים המתמודדים עם קשיים נפשיים וברגעי משבר נפשי. אוהב אנשים ומאמין בכוח המרפא של קשר אנושי.
במהלך השנים ליוויתי אנשים במסגרות שיקום שונות, הוסטל צעירים, דיור מוגן, תיאום טיפול בקהילה וניהול מחוז במסגרת תיאום טיפול.
משלב בעבודתי טיפול דינמי ותפיסה שיקומית.

 יסמין גלעד – מטפלת פרטנית.

עובדת סוציאלית ובעלת תואר שני עם התמחות בפסיכותרפיה אינטגרטיבית. משלבת בטיפול דינמי גם טכניקות של תשומת לב לגוף ותודעה כמו פוקוסינג ומיינדפולנס. מלווה אנשים מאוכלוסיות שונות בתהליכים נפשיים מזה עשור, מתוך אמונה ביכולתו של קשר טיפולי מיטיב לאפשר מחקר בטוח של החוויה הפנימית ולהרחיב את טווח אפשרויות התגובה. ניסיון של שנים בעבודה טיפולית והנחיית קבוצות במסגרות כוללניות, בתחום בריאות הנפש של ילדים ומבוגרים, וכן טיפול ארוך טווח במרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית, מתוך תפישה פמיניסטית וקהילתית.

רעות פולנסקר – מטפלת פרטנית.

פסיכולוגית קלינית בהכשרה, עוסקת בטיפול ובאבחון פסיכולוגי. משלבת הבנה וחשיבה פסיכודינמית לצד גישה בודהיסטית טראנס פרסונלית. שיטות של פסיכותרפיה חווייתית בשילוב כלים מעולם הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי.

ד”ר שרה חברון-המנהלת הרפואית של הבית

ד”ר אסטריה ברק –פסיכיאטרית מומחית

ד”ר הדסה קרדשב – פסיכיאטרית

זיו ברונשטיין – אחות 

סיגל תבל – רכזת מדריכים ומנהלת אדמיניסטרטיבית

טיטה מזל-טוב – אם בית, אחראית פניות ומנחת קבוצת אומנות, מדריכה לאמנות כמשקמת

מיכל סיני – מנחה קבוצת יוגה תרפיה

מנחת מדיטציה, “נשענת בעבודתי על עולם התירגול הבודהיסטי”. 

גאיה נועה יפה – מנחת סדנאות קולאז’ ואמנית רב תחומית.

סמדר נדוף צוברי – מנחת קבוצת כתיבה תרפויטית .

לילך קינן – מנחת קבוצת דרמה תרפיה ומטפלת בדרמה תרפיה.

מירב גליק – מטפלת גוף-נפש, מטפלת ברפואה סינית, העמקה בטראומה ופוסט טראומה.

אורי ברוך – מדריך, עובד סוציאלי.

אוריה עדן – מדריך, מתרגל מדיטציה ותקשורת מקרבת.

רפאל עמנואל רן – מדריך, מורה ליוגה , מוסיקאי ומנחה סדנאות קול ותנועה.

מיכל פישר – מדריכה, מורה ליוגה ותנועה ומאלפת כלבים.

אלדד שרייבר – מדריך, מוזיקאי וסטודנט לפסיכותרפיסטית גופנית.

קסם בן יוסף– מדריכה, בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה.

שי פיסטוק – מדריך, סטודנט לעבודה סוציאלית.

 חן גאומן – מדריכה, בעלת תעודת מטפלת שיטת אקותרפיה,סטודנטית לפסיכותרפיה גופנית מבוססת מיינדפולנס. 

קבוצות:

קבוצת בוקר- קבוצה דינאמית

מונחית מידי יום על ידי אחד המטפלים. הקבוצה פתוחה למה שחבריה מביאים ומאפשרת יצירת תהליכים דינאמיים עמוקים, תוך ובינאישיים. הקבוצה משמעותית ליצירת תחושת הרצף, השייכות ויצירת ה”משפחה” (או הקהילה) אשר מהווה כלי ריפוי משמעותי בבית.

קבוצה דינאמית בשילוב עבודת גוף

המפגש מוקדש לקשר עם הגוף, מתוך כוונה לייצר מרחב בו ניתן לפגוש את הגוף כפי שהוא ולהעמיק את הקשר עימו, תוך יצירת מחויבות וסקרנות למפגש זה. העבודה נעשית דרך תשומת לב לגוף, לנשימה, דרך שיח ותנועה, ומזמנת התנסויות של הנאה שחרור התחזקות יצירה ומשחק. זאת לצד מפגש עם החוויות המורכבות שהגוף נושא עימו.

קבוצת אומנות

מתנסים במגוון טכניקות שמאפשרות מגע עם תכנים מהלא מודע והבעתם ביצירה. בתהליך היצירתי אנו מגלים יחד את עוצמתה של האומנות כדרך לביטוי עצמי וחיזוק העצמי, באופן שאינו מילולי. במפגשים אנו עוסקים בגילוי החלקים היצירתיים הקיימים בנו דרך חקירה בציור, פיסול ומנדלות. 

יוגה תרפיה

שיטת יוגה הממוקדת בתהליך רגשי ונפשי, כשהתנועה והעבודה הגופנית הם כלי להעמקת המודעות של החוויה הגופנית והאופן בו הנפש מבטאת את עצמה דרך הגוף. לשם כך אנו משתמשים במדיטציה, תנועה מודעת ותרגילי נשימה. תוך כדי, המטופלים משתפים מהחוויה האישית שלהם, כדי לייצר מרחב בטוח ומכיל גם כאשר יש מפגש עם קושי גופני או ריגשי.

סדנאות קולאז

סדנאות שתפקידן לחבר את הנוכחים לעצמם ולאמנות.ליצור קשר דרך יצירה אינטואיטיבית עם תת המודע, לנגוע, לחזק ולהעצים.

בכל מפגש ניתן תרגיל שונה המכוון את הנוכחים ליצירה בעזרת פיסות מתוך ספרים וז’ורנלים ישנים, בסיומו של המפגש חולקים המשתתפים את רגשותיהם, הבחנותיהם, ומספרים על יצירתם.

קבוצת תנועה – קונג-פו ושיאצו

שילוב בין עולמות הקונג-פו (אמנות לחימה סינית עתיקה) והשיאצ’ו (טכניקת טיפול במגע שמקורה ביפן). בחלק הראשון נתמקד בפעילות גופנית ברוח הקונג-פו. חימום, חיזוק, גמישות, כוח, קוארדינציה ונלמד על האיכות הטמונה בהתמדה ורכישת מיומנות בהפעלת הגוף שלנו. בחלק השני נתנסה בעבודה טיפולית בשיאצ’ו ונביא לידי ביטוי את היכולת שלנו לעבוד עם הגוף שלנו בכדי לסייע לאדם אחר.

דרמה תרפיה

דרך תנועה, משחקי תפקידים ואימפרוביזציה אנו מעוררים את הדמיון: ממציאים, מתנסים ומשחקים. 

ההזמנה בקבוצה היא לתת דרור להבעה חופשית יצירתית, להיפגש עם עצמי ועם האחר, ובאמצעות פעולה דרמטית לבחון פתרונות תגובה אפשריים, להתמודד עם אתגרי החיים ואולי אף להנות מהמשחק הפשוט והמרפא.

מדקרים ללא גבולות

מעגל שמאפשר רגיעה ושחרור ע”י דיקור סיני ותמיכה אנרגטית. בזמן המעגל המטופלים חווים קשת של תחושות ומדווחים בעיקר על רגיעה והרפיה. הטיפול תומך בריפוי והורדת המתח.

ליצור קשר עם הבית המאזן

הבית המאזן "דרך האמצע" פתוח טיפולית 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע.
פניות חדשות, עניינים בירוקרטיים, מתקבלים בימים ובשעות כמפורט מטה

דרכי הגעה

ראשון עד חמישי  
08:30-16:30

שישי
סגור

שבת  
סגור

אודותינו

בית מאזן ״דרך האמצע״ קיים עבור אנשים הנמצאים במשבר נפשי אקוטי וזקוקים למסגרת טיפולית אינטנסיבית.

אנו פוגשים את האדם ולא רק את המשבר.

אנו מאמינים שאדם במשבר זקוק בראש ובראשונה לחום, הרגעה, הקשבה, החזקה, אמונה וסביבה מכילה ולא שיפוטית.

ב”דרך האמצע” צוות רב מקצועי גדול המורכב מאנשי מקצוע מהשורה הראשונה, המחוברים לחזון המהפכני בבריאות הנפש, של טיפול במשבר אקוטי, במסגרת אנושית ומכבדת, בתוך הקהילה.

הטיפול בדרך האמצע מתקיים במרחב ביתי ועוטף, בקרבה לטבע ומרחבים פתוחים, התומכים כולם בתהליך הריפוי.

בית מאזן ״דרך האמצע״ הוא חלק מעמותת איזון אשר צברה ידע וניסיון של שנים רבות בטיפול במשברים נפשיים .

מי יכול להגיע אלינו?

נשים וגברים בגילאי 18 ומעלה, החווים משבר נפשי חריף וזקוקים לצאת למסגרת טיפולית של 24 שעות ביממה. נכנסים לבית מבחירה, בהסכמה וברצון לקבל את הטיפול המוצע בבית.

מסלולי קבלה לבית: הבית עובד בשיתוף פעולה עם קופות החולים מכבי, כללית ומאוחדת. חברי קופות אלה זכאים למימון מלא של משך השהות במידה ונמצאים מתאימים (משך השהות הוא בין חודש לחודש וחצי)

כמו כן הבית חתום על הסכם עם מבוטחי משרד הביטחון שבמידה ומתאימים זכאים לשלושה חודשי טיפול במימון מלא של משרד הביטחון.

מסלול פרטי- ניתן למי שלא משתייך למסלולים המפורטים

בית מאזן ״דרך האמצע״ הוא בית פרטי גדול, נעים ויפה, הממוקם בקיסריה. כאשר בכל זמן נתון נמצאים בבית עד 11 אנשים.

עקרונות מנחים

  • רמת המוטיבציה של האדם לשינוי- החל בראיון הקבלה ולאורך כל הטיפול, אנו מחזיקים עם המטופלים את אלמנט הבחירה הקיים אצל כל אחד וחיוני לתהליך הטיפולי. שני הצדדים הם שותפים מלאים המושקעים ומחויבים לתהליך.
  • תפיסה הוליסטית האדם הוא מיזוג של גוף-רוח-נפש ומגיע מתוך הקשר הייחודי לו
    לכל אדם חלקים שונים באישיותו וצרכים שונים המתקיימים יחד בסיפור חייו. הטיפול בבית, בעבודה משותפת של המטופל, צוות הבית ושאר חברי הקבוצה, מאפשר מגעים בין החלקים והצרכים השונים. אנו שואפים, על אף הזמן הקצר, שהמטופל יוכל להיות בקשר עם מגוון הרבדים בחייו ויצליח ליצור חיבור וכמיהה להמשך קשר עם חלקים אלו.
  • צוות רב מקצועי– מורכב מאנשי מקצוע ממגוון גישות טיפוליות – טיפול שיחתי, ליווי פסיכיאטרי, טיפול קבוצתי, אומנויות, גוף נפש, מזרח ומערב. זו מעטפת רחבה המחזיקה את המטופל ומאפשרת לו לחוות את עצמו באופנים שונים ותחומי עשייה מגוונים. אנו מייצרים דיאלוג טיפולי של גוף ונפש מכיוונים שונים ובדרכים שונות, כאשר השיח המתמיד בין אנשי הצוות מייצר אינטגרציה בין תחומי העשייה השונים ומדייק את היכולת שלנו לעזור לכל אדם ולפגוש אותו ואת צרכיו באופן המותאם ביותר עבורו.
  • ארגון פנימי קורס זקוק לארגון חיצוני מובנה ומחזיק– בבית מתקיים לוח זמנים עשיר בקבוצות ופעילויות. המטרה היא לחבר את המטופל למשאבים הפנימיים ואל היכולות שלו, גם בתוך המשבר. לתת מקום לקושי ולכאב תוך החזקה חיצונית ופנימית.
  • הבית כמיני קהילה – העבודה הקבוצתית במרכז – הבית מאפשר הזדמנות יוצאת דופן להתנסות בקהילה, בקשר, בבית מתפקד, במפגש עם כוחות דרך חיבור לגורמי חיים ועשייה. זאת תוך התאמה של מטרות אישיות וחשיבה על תכנית המשך.
  • חיבור לעשייה כגורם מרפא – גם בלב המשבר אנו מאמינים בכוחות החיים. בבית יש נוכחות חיה שאפשר להרגיש מהרגע שנכנסים אליו. נוכחות שבאה לידי ביטוי בקבוצות הטיפוליות ובשעות הפנאי. יצירתיות ועושר הבאים לידי ביטוי בנגינה, כתיבה, גינון, בישול, ספורט, אומנות ומשחק.
  • מחשבה על היום שאחרי מהצעד הראשון– התחברות למשאבים וגורמי התמך בחיי המטופל. התערבות משפחתית על ידי מפגש וקשר בין המטפל הפרטני לבין המשפחה, קשר עם גורמים בקהילה ובניית תכנית המשך טיפולית. הגשת תביעה לביטוח לאומי בעת הצורך.

 

הצוות שלנו

FRAG0440

מיכל כנפו

מנהלת ומנהלת מקצועית של הבית המאזן "דרך האמצע".

פסיכותרפיסטית פסיכואנליטית ומטפלת בפסיכודרמה. מרצה ומדריכת מטפלים. מומחית להתמכרויות ותחלואה כפולה. בעלת ניסיון טיפולי עשיר בעבודה עם אנשים במצבי משבר, טראומה והתמכרות. בעלת קליניקה פרטית בתל אביב. מאמינה ביכולת של תהום להפוך למהות. מתוך הסערה, בעבודה עם הסערה, למצוא ולנסח משמעות.

שירה ברוקנר – פסיכולוגית קלינית מומחית’מדריכת מטפלים ומנחה טיפול קבוצתי.

מלווה אנשים בתהליכים אישיים מזה 15 שנים. מאמינה בעבודת ריפוי הנותנת מקום לכל חלקי האדם: גוף, נפש רוח, כוחות היצירה, חיבור לטבע ולקהילה.

לצד הכשרתה כפסיכולוגית קלינית, לאורך השנים עוסקת בתנועה, ובקשר עם הגוף. עושה שימוש בשיטות טיפול המשלבות נשימה, מיינדפולנס, פוקוסינג, עבודה עם הגוף, וכן במסעות ועבודה בטבע. הקימה וניהלה את ‘גאגא’ עם אוהד נהרין. בבית המאזן מדריכה את המטפלים הפרטניים, ומנחה קבוצה דינאמית וקבוצה העוסקת בקשר עם הגוף דרך שיח ותנועה.

אורן סלמניק – מטפל פרטני.

עובד סוציאלי קליני. מזה קרוב לעשור מטפל ומלווה אנשים המתמודדים עם קשיים נפשיים וברגעי משבר נפשי. אוהב אנשים ומאמין בכוח המרפא של קשר אנושי.
במהלך השנים ליוויתי אנשים במסגרות שיקום שונות, הוסטל צעירים, דיור מוגן, תיאום טיפול בקהילה וניהול מחוז במסגרת תיאום טיפול.
משלב בעבודתי טיפול דינמי ותפיסה שיקומית.

רעות פולנסקר – מטפלת פרטנית.

פסיכולוגית קלינית בהכשרה, עוסקת בטיפול ובאבחון פסיכולוגי. משלבת הבנה וחשיבה פסיכודינמית לצד גישה בודהיסטית טראנס פרסונלית. שיטות של פסיכותרפיה חווייתית בשילוב כלים מעולם הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי.

 יסמין גלעד – מטפלת פרטנית.

עובדת סוציאלית ובעלת תואר שני עם התמחות בפסיכותרפיה אינטגרטיבית. משלבת בטיפול דינמי גם טכניקות של תשומת לב לגוף ותודעה כמו פוקוסינג ומיינדפולנס. מלווה אנשים מאוכלוסיות שונות בתהליכים נפשיים מזה עשור, מתוך אמונה ביכולתו של קשר טיפולי מיטיב לאפשר מחקר בטוח של החוויה הפנימית ולהרחיב את טווח אפשרויות התגובה. ניסיון של שנים בעבודה טיפולית והנחיית קבוצות במסגרות כוללניות, בתחום בריאות הנפש של ילדים ומבוגרים, וכן טיפול ארוך טווח במרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית, מתוך תפישה פמיניסטית וקהילתית.

 ד”ר עדיאל דורון – המנהל הרפואי של הבית.

פסיכיאטר מומחה, מנהל מחלקה פתוחה וטיפול יום לנפגעי טראומה בבי”ח לב השרון.

ד”ר אסטריה ברק –פסיכיאטרית מומחית

ד”ר הדסה קרדשב – פסיכיאטרית

קלריסה חיקורי – אחות מוסמכת

סיגל תבל – רכזת מדריכים ומנהלת אדמיניסטרטיבית

טיטה שם-טוב – אם בית, אחראית פניות ומנחת קבוצת אומנות, מדריכה לאמנות כמשקמת

מיכל סיני – מנחה קבוצת יוגה תרפיה

מנחת מדיטציה, “נשענת בעבודתי על עולם התירגול הבודהיסטי”. 

גאיה נועה יפה – מנחת סדנאות קולאז’ ואמנית רב תחומית.

סמדר נדוף צוברי – מנחת קבוצת כתיבה תרפויטית .

לילך קינן – מנחת קבוצת דרמה תרפיה ומטפלת בדרמה תרפיה.

מירב גליק – מטפלת גוף-נפש, מטפלת ברפואה סינית, העמקה בטראומה ופוסט טראומה.

אורי ברוך – מדריך, עובד סוציאלי.

אוריה עדן – מדריך, מתרגל מדיטציה ותקשורת מקרבת.

רפאל עמנואל רן – מדריך, מורה ליוגה , מוסיקאי ומנחה סדנאות קול ותנועה.

מיכל פישר – מדריכה, מורה ליוגה ומאלפת כלבים.

אלדד שרייבר – מדריך, מוזיקאי וסטודנט לפסיכותרפיסטית גופנית.

דניאל זיגדון – מדריכה, מטפלת בעזרת כלבים.

שי פיסטוק – מדריך, סטודנט לעבודה סוציאלית.

 חן גאומן – מדריכה, סטודנטית לאקותרפיה.

קבוצות:

קבוצת בוקר- קבוצה דינאמית

מונחית מידי יום על ידי אחד המטפלים. הקבוצה פתוחה למה שחבריה מביאים ומאפשרת יצירת תהליכים דינאמיים עמוקים, תוך ובינאישיים. הקבוצה משמעותית ליצירת תחושת הרצף, השייכות ויצירת ה”משפחה” (או הקהילה) אשר מהווה כלי ריפוי משמעותי בבית.

קבוצה דינאמית בשילוב עבודת גוף

המפגש מוקדש לקשר עם הגוף, מתוך כוונה לייצר מרחב בו ניתן לפגוש את הגוף כפי שהוא ולהעמיק את הקשר עימו, תוך יצירת מחויבות וסקרנות למפגש זה. העבודה נעשית דרך תשומת לב לגוף, לנשימה, דרך שיח ותנועה, ומזמנת התנסויות של הנאה שחרור התחזקות יצירה ומשחק. זאת לצד מפגש עם החוויות המורכבות שהגוף נושא עימו.

קבוצת אומנות

מתנסים במגוון טכניקות שמאפשרות מגע עם תכנים מהלא מודע והבעתם ביצירה. בתהליך היצירתי אנו מגלים יחד את עוצמתה של האומנות כדרך לביטוי עצמי וחיזוק העצמי, באופן שאינו מילולי. במפגשים אנו עוסקים בגילוי החלקים היצירתיים הקיימים בנו דרך חקירה בציור, פיסול ומנדלות. 

יוגה תרפיה

שיטת יוגה הממוקדת בתהליך רגשי ונפשי, כשהתנועה והעבודה הגופנית הם כלי להעמקת המודעות של החוויה הגופנית והאופן בו הנפש מבטאת את עצמה דרך הגוף. לשם כך אנו משתמשים במדיטציה, תנועה מודעת ותרגילי נשימה. תוך כדי, המטופלים משתפים מהחוויה האישית שלהם, כדי לייצר מרחב בטוח ומכיל גם כאשר יש מפגש עם קושי גופני או ריגשי.

סדנאות קולאז

סדנאות שתפקידן לחבר את הנוכחים לעצמם ולאמנות.ליצור קשר דרך יצירה אינטואיטיבית עם תת המודע, לנגוע, לחזק ולהעצים.

בכל מפגש ניתן תרגיל שונה המכוון את הנוכחים ליצירה בעזרת פיסות מתוך ספרים וז’ורנלים ישנים, בסיומו של המפגש חולקים המשתתפים את רגשותיהם, הבחנותיהם, ומספרים על יצירתם.

קבוצת תנועה – קונג-פו ושיאצו

שילוב בין עולמות הקונג-פו (אמנות לחימה סינית עתיקה) והשיאצ’ו (טכניקת טיפול במגע שמקורה ביפן). בחלק הראשון נתמקד בפעילות גופנית ברוח הקונג-פו. חימום, חיזוק, גמישות, כוח, קוארדינציה ונלמד על האיכות הטמונה בהתמדה ורכישת מיומנות בהפעלת הגוף שלנו. בחלק השני נתנסה בעבודה טיפולית בשיאצ’ו ונביא לידי ביטוי את היכולת שלנו לעבוד עם הגוף שלנו בכדי לסייע לאדם אחר.

דרמה תרפיה

דרך תנועה, משחקי תפקידים ואימפרוביזציה אנו מעוררים את הדמיון: ממציאים, מתנסים ומשחקים. 

ההזמנה בקבוצה היא לתת דרור להבעה חופשית יצירתית, להיפגש עם עצמי ועם האחר, ובאמצעות פעולה דרמטית לבחון פתרונות תגובה אפשריים, להתמודד עם אתגרי החיים ואולי אף להנות מהמשחק הפשוט והמרפא.

מדקרים ללא גבולות

מעגל שמאפשר רגיעה ושחרור ע”י דיקור סיני ותמיכה אנרגטית. בזמן המעגל המטופלים חווים קשת של תחושות ומדווחים בעיקר על רגיעה והרפיה. הטיפול תומך בריפוי והורדת המתח.

ליצור קשר עם הבית המאזן

הבית המאזן "דרך האמצע" פתוח טיפולית 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע.
פניות חדשות, עניינים בירוקרטיים, מתקבלים בימים ובשעות כמפורט מטה
ראשון עד חמישי  
08:00-17:00

שישי  
08:00-13:00

שבת  
סגור

דרכי הגעה