Skip to content

איזונובה כוכב ים

רקע:
בשבת ה- 07.10.23 פרצו מחבלי חמאס לשתי מסיבות טבע שנערכו באזור הדרום, הנובה ופסיידק. כ-4,000 משתתפי המסיבות נלחמו במשך שעות רבות על חייהם במיגוניות המוות ובדרכי המילוט העקובות מדם. מתוכם נרצחו בברוטליות רבה כ-370 צעירים/ות ועוד כ-30 מהם בשבי חמאס ונעדרים.
שורדי המסיבות חוו חוויות קשות ביותר שהדעת אינה סובלת. הם נחשפו למראות מזעזעים של רצח המוני, התעללות המחבלים בגוף ובנפש ואובדן
חבריהם. חלק מהמשתתפים נחשפו לאירועים הטראומטיים לאחר שימוש בסמים פסיכדליים, ורבים מהם נושאים בגופם גם פגיעות פיזיות כתוצאה מהטבח.
כצפוי, היקף האירוע, מאפייניו הייחודיים, עוצמת האימה והפגיעה, העובדה שמדובר בקהילה מגובשת וצעירה יכולה ליצר גל הדף אדיר: משבר נפשי אקוטי רב נפגעים המחייב היערכות מהירה ומקצועית למענה התערבותי טיפולי מוסדר אשר יאפשר לשורדים רבים ככל האפשר להתמודד באופן מיטבי עם הטראומה ולהימנע מלפתח בעתיד פוסט טראומה כרונית.

איזונובה כוכב הים:
הפקת ה”נובה” חברה לעמותת “איזון – בחזרה למסלול”, ובתאריך 29.10.23 פעלו ביחד במרחב בשם “איזונובה” ב”כוכב הים” של קיבוץ שדות ים בכדי לתת מענה מידי “לשבט הנובה” שורדי המסיבה ובני משפחותיהם כמקום של “עזרה ראשונה נפשית”. מקום שישמש מרחב בטוח אשר יאפשר לשורדים “לנשום, לדבר, להתמודד ולבכות” את הטראומה שעברו.
עמותת איזון הובילה את התמיכה המקצועית במקום, ביחד עם עבודת קודש שהובילה הפקת ה”נובה” ואשר דאגה להפעלת המרחב כל יום במשך כחודש וחצי בין השעות 13:30-22:00 ואליו הוזמנו השורדים.
מדי יום התקיימו מפגשים מרגשים עם מגוון פעילויות שכללו סדנאות קבוצתיות, שיחות פרטניות, מפגשים חברתיים, מוסיקה ומתחם טיפולי באחריות עמותת כפר איזון, ובו פעלו בהתנדבות כ-200 מטפלי גוף- נפש ומטפלים רגשיים.
את המקום הובילו מטעם איזון ד”ר דני דבש ורינת רינסקי, אשר היו אמונים על בניית התכנית התמיכתית היומית, הדרכת והכשרת המטפלים, פתיחה וסגירת יום ועוד ועוד.

בנוסף לעבודה עם השורדים, ניתן גם מענה של עזרה ראשונה להורי השורדים ובכלל זה שיחה מקצועית עם הפסיכולוג נחי אלון, ועבודה בקבוצות עם המטפלות המשפחתיות של עמותת איזון.
למקום היגיעו באופן קבוע ערב ערב נציגים של משרד הרווחה אשר היו שם בכדי לענות לכל צורכי השורדים, כמו גם נציגים של המוסד לביטחון הלאומי אשר הבטיחו כי השורדים יקבלו את הזכויות המגיעות להם.
בהחלטה מקצועית בין עמותת איזון והפקת הנובה, הוחלט עוד קודם להפעלת מתחם “איזונובה כוכב הים”, כי המקום יהיה פתוח כחודש וחצי ולא יותר, בכדי לאפשר לשורדים להתמודד עם החזרה הנדרשת לחיי היום יום, כולל חזרה לעבודה, ללימודים, לחיי משפחה ועוד. בהתאם לכך בשבוע הראשון של חודש דצמבר 2023 המתחם סיים עבודתו.
עמותת איזון פתחה שירות משלים בשם “איזון – ארנה” בהרצליה, לאותם שורדי המסיבות ובני משפחותיהם אשר נדרשים בעת הזאת לתמיכה מקצועית נוספת הכוללת טיפול קבוצתי גוף נפש וטיפול קבוצתי רגשי, כמו גם טיפולים פרטניים ומרחבים קהילתיים משותפים ועבודה עם המשפחות.

ליצירת קשר

לאותם שורדים ובני המשפחות אשר מרגישים שהיו רוצים להתמודד עם השימוש בחומרים פסיכואקטייבים בנוסף למשבר הנפשי בעקבות המלחמה – ניתן להתקשר לכפר איזון

ליצירת קשר עם כפר איזון

אנו עושים כל שביכולתנו לענות באופן מיידי לשיחות טלפוניות. לעיתים, בשל עומס שיחות, הדבר לא מתאפשר. אנו ממליצים לשלוח הודעת וואטסאפ או הודעה במייל ואנו ניצור קשר בהקדם האפשרי.

כפר איזון פתוח טיפולית 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע.
לפניות חדשות ונושאים משרדיים:

דרכי הגעה

ראשון עד חמישי  
08:30-17:00

שישי  
סגור

שבת  
סגור

כפר איזון ברשתות החברתיות